۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۵۶۸۰
امام جمعه کرمان:

روز جهانی قدس مهم ترین میراث‌ ماندگار امام راحل است 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: روز قدس از آرمان های جاودانه انقلاب است که در میان ملل اسلامی و تمامی انسان های آزادی خواه و مبارز جهان  جهت مبارزه با پدیده شوم صهیونیسم جهانی مطرح است.
امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرگفت: نقش علم در زندگی انسان این است که راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد.

 

خطیب جمعه کرمان افزود: پیامبر اکرم (ص) پیروانش را به فراگیری علم و دانش تشویق می کرد؛ کودکان اصحابش را وادار می کرد که سواد بیاموزند، برخی از یارانش را فرمان داد زبان سریانی را یاد بگیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری خاطرنشان کرد: این تأکید و تشویق ها در باره علم سبب شد که مسلمانان با همت و سرعت بی نظیری به جست و جوی علم در همۀ جهان پرداختند، آثار علمی را هر کجا یافتند به دست آوردند و ترجمه کردند و خود به تحقیق پرداخته و از این راه علاوه بر این که حلقۀ ارتباطی میان تمدن های قدیم و تمدن جدید شدند، یکی از شکوهمندترین تمدن ها و فرهنگ های تاریخ بشریت را آفریدند که به نام تمدن و فرهنگ اسلامی شناخته می شود.

وی ادامه داد: علم، انسان را توانا می کند که آینده را همان گونه که می خواهد بسازد. علم مانند ابزاری در اختیار خواست انسان قرار می گیرد و طبیعت را آن چنان که انسان بخواهد و فرمان دهد می سازد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار داشت: قرآن به عنوان کتاب آسمانی این مکتب که برای راهنمایی و سعادت دو جهانی بشر آمده  و خود حاوی و سرشار از علوم مختلف است به این موضوع اهمیت ویژه داده است و در جای جای این کتاب الهی به تناسب موضوع علم را مطرح نموده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه به حضور گسترده مدم روزه دار در راهپیمایی روز قدس اشاره نموده و ابراز کرد: روز جهانی قدس به عنوان یکی از مهمترین میراث‌های ماندگار بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و در واقع یکی از آرمان های جاودانه انقلاب بزرگ اسلامی نام برد است که در میان ملل اسلامی و تمامی انسان های آزادی خواه و مبارز جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان جهت مبارزه با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و براندازی بنیادین این غده سرطانی مطرح است.

 

وی با اشاره اینکه این روز حقیقتا یک حرکت بسیار ارزشمند جهانی بود، اضافه کرد: از سوی دیگر حضور در این راهپیمایی تجدید عهدی با آرمان های امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ضمن تشکر از حضور پرشور مردم کرمان در راهپیمایی روز قدس بیان کرد: با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه عمومی برای دفاع از مظلومان است همچنین بیانگر این است که ملت ایران همچنان بر آرمان‌های خود استوار هستند./9705/201/ب3

ارسال نظرات